неделя, 2 ноември 2014 г.

The Body Shop Wild Argan Oil Body Butter

    Една от последните излезли на пазара серии на The Body Shop, е тази с арганово масло от Мароко или по-точно "Wild Argan". Още щом я видях, знаех че трябва да си купя нещо от нея. Първо, защото обожавам маслата за тяло на марката; второ, защото зимата кожата ми е суха и имам нужда от наистина добра хидратация и трето - бях сигурна колко готин ще е аромата. :)
    И така, ето всички продукти, които включва "Wild Argan Collection" - 9 на брой:


                             * Снимката взех от тук , но ако сте чели пътеписа ми за Истанбул, вероятно ще си спомните и моята директно от магазина им на бул Истиклял. :)

            1. Олио за тяло и коса
              2. Лосион за тяло
                 3. Олио за вана
                    4. Ексфолиант за тяло
                        5. Масажен сапун
                            6. Душ гел
                                 7. Балсам за устни
                                       8. Твърдо масло за коса и тяло
                                            9. Масло за тяло

    * Тук са описани и стъпките, които може да следвате в случай че имате колекцията в пълен комплект. Завиждам на този! И едно много хубаво клипче с начина на бране, чупене на аргановите ядки, защитената гора от Юнеско за биосферен резерват (в нея се отглеждат дърветата), берберските жените и добиването на ценното арганово масло, което използват Боди Шоп в колекцията "Wild Argan".


    Предварително естествено бях изчела където видя ревю, проучих цените и кое си заслужава. Май няма лошо такова, но се опитах да бъда скромна. С удоволствие щях да си взема душ гела или олиото за вана с олиото за коса, но исках да пробвам и продукти от другите серии, пък и имам нужда от тях колкото дупка на главата. Та, задоволих се само с маслото за тяло.


     Опаковката му е познатата и стандартна за всички масла на The Body Shop, а и на доста други марки. Стабилна пластмасова и матова кръгла кутия. Затваря се плътно и лесно, няма да имате никакъв проблем при разнасяне. Самите масла са достатъчно гъсти/твърди и дори да ги оставите с главата надолу, гарантирам че няма да помръднат и ще ги намерите в същото състояние. Сега мъничко да ми се посмеете, но до преди няколко дни се замислих и загледах старателно картинката отпред и какво точно е показано на нея. Приличаше ми на френски макарон, а то било арганово масло върху счупена ядка.


     На гърба са написани производителите, срока на годност и останалите подробности.


Стикера се разлепя и там виждате съставките, също че продукта не е тестван върху животни.


     Текстурата му е най-плътната, която съм срещала до момента на боди бътър изобщо. Трябва да използвате малко "сила" с пръсти, за да вземете от кутията. Чува се лек звук, подобен на пукане при загребване. Толкова е гъсто. (Ginger Sparkle беше с малко по-мека и лесна за "боравене" консистенция.) Много сходна е с текстурата на това масло. Бодишопското обаче се топи, а на Велнеа става някак на трохи и пада от тялото, докато нанасяте. Да не ви притеснява разнасянето. При "затопляне" с пръсти няма проблем. E, не е като на обикновен лосион или познатите ни дрогерийни масла за тяло, но с малко усилия се справяте. За такава консистенция се абсорбира сравнително бързо от кожата (моята си е сухичка) и няма черти или нужда от 2 минути масаж.


     Внимавайте с количеството! Нанасяйте нормално (не ви е необходимо много) и не прекалявайте с масажирането. Ето толкова ми е достатъчно за цялата ръка:



     Ефект - за разлика от Ginger Sparkle Body Butter, който имах и съм ви разказвала в отделен пост за него, не оставя почти мазен филм/слой, но и не попива абсолютно напълно в кожата. Когато хванете с 2 пръста все едно ще се щипете, усещате еластичността и лекият слой, който е оставило маслото. Пипайки се с ръка повърхностно обаче, ви прави впечатление колко мека и подхранена е кожата и се задържа такава цял ден. Обещанието за 24 часа хидратация за суха кожа е изпълнено! Миейки си ръцете след нанасяне, след душ обикновено си правя за хапване и се налага, съм свикнала да ползвам крем, защото чувствам изсушена кожата си или просто съм вманиачена вече, но с това нещо нямам никаква нужда. Супер гладка, мека и нежна на допир е. Коленете и лактите ми от доста време не са виждали толкова добре хидратиращ и подхранващ продукт, а след лятото имаха да не кажа крещяща нужда (лющеха се). Още след първото намазване, разликата бе очевадна. Ако излизате навън в студа, попива още по-бързо. Кожата ми се чувства добре и на следващия ден.
     Аромата ми е подобен на ориенталски, напомня ми на серията Mythic Oil (Loreal), но по-хубав и наситен, мистичен. Ако трябва да сравня с познати съставки и да ви ориентирам, то това са какао, бразилски орех, шеа, кафява захар. Усеща се и онази "сухота", която я има и в кокосовият им лосион за тяло. Разбира се, не в лошият смисъл. От всичко познато (козметично) до момента с арганово масло, тази серия за носа ми е с най-достоверна и "пречистена" миризма.  Но ако не понасяте силни аромати, то тази серия не е за вас може би. Не бих казала, че ухае супер силно и да дразни, но е достатъчно плътно щом го усещам все едно съм с парфюм. Създава някакъв воал около вас. Аз мажа цялото си тяло и ако ще излизам след това, трябва да остана само по него. Никак не е лоша идеята между другото - 2 в 1. :) Въпреки това, в голям студ се изпарява бързо и не би попречило на парфюма ви.
     Количество - 200 мл или 192 гр. Не е особено икономично, за 6-7 ползвания липсва количество около 1/4. Въпреки това не го отчитам като недостатък. Все пак аз се мажа почти всеки ден след душ и е нормално за месец и половина да изразходя една опаковка.



     Цена - аз го купих за 42,90 лири, което в левове е 30. В бг сайтовете, предлагащи марката се продават по 26 лв маслата, но като сложим и доставка, пак става толкова. Има и нещо друго. Обикновените такива в магазина струваха по 40 лири, само това и още няколко от лимитките и по-специалните бяха на 43 лири. Вече е налично и в този бг сайт.

     Като извод и ако прехвърляте набързо поста, не ви се чете задълбочено мога да кажа: имате много суха кожа, харесвате мазни и плътни продукти за тяло, не ви притеснява лекият филм след намазване и по-силният аромат, с който нямате нужда от парфюм - това е вашето масло и прекрасен помощник за зимата.



    И ако се интересувате повече от марката, оставям линк да прочетете за доставчиците, реколтата, общността, начина на производство и добиване на самото арганово масло. Кой се занимава и какви са хората, които участват в Community Fair Trade. На мен ми беше много приятно да се запозная по-отблизо с това. Радвам се, че The Body Shop не са сложили нереално високи цени на предлаганото от тях. Сравнено със суровините и качеството, напълно оправдани са за мен. Осигуряват работа на нуждаещи се жени (племето Бербер) и добри доходи за изхранването на семействата им, съставките са чисти и ароматите великолепни.


      Поколения наред берберските жени са използвали wild argan oil в техните козметични ритуали - за тяло и коса. То помага за изравняване на тена, има противобръчков и противосъстаряващ ефект. Накратко превеждам най-важното за незнаещите езика:
    Органичното арганово масло, произведено от общността Fair Trade е внимателно пресовано от най-добрите арганови ядки, ръчно пукани /чупени/ от берберските жени в югозападната част на Мароко. Ядките са пресовани и филтрирани бавно в продължение на 48 часа за извличане на възможно най-чистото масло, за да "напълним" нашите продукти с най-възвишеното сияние за вашата кожа.
   


2 коментара:

  1. Аааааа.. Искам го <3 Обожавам по-тежките аромати , а и много ми допада ароматът на Mystic oil-aa :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз обожавам, точно затова съм влюбена в тези на The Body Shop. :-)

      Изтриване