четвъртък, 21 май 2015 г.

Грижа за усмивката

      Усмивката е част от ежедневното ни "облекло" и трябва да се грижим добре за нея, да я пазим. Знаете как може да преобърне настроението на някого. Затова е толкова важна част от нашето съществуване. Но днес няма да изпадам в тълкуване на подобни въпроси, а ще ви покажа какво аз ползвам, за да поддържам в приличен вид зъбите си.



       Споделяла съм ви, че страдам от кървящи венци, които са податливи и на подуване. Преди години се случи последното (от лявата страна), но слава богу за няколко дни оправих положението с гела за венци Parodium и Sandrin. И от тогава да чукна на дърво, не се е появявало такова нещо. Но ми стана обеца на ухото, особено след като за 3 месеца бях нон стоп на зъболекар. Който го е страх и не ходи на преглед редовно, си търпи последиците и взема поука за в бъдеще. Но сега по същество.



      Любимата ми паста за зъби от няколко години е Bilka Paradont Protect. Не оставам без нея никога. Още преди да ми е свършила текущата, се запасявам с нова опаковка. Осезаемо стяга венците и спира кървенето. Бяла е на цвят. Вкуса не е ментов, но не е и неприятен. Ако очаквате освежаване, не е за вас. Купувах няколко пъти Elgidium Sensitive и антиплаковата заедно с четките на марката за чувствителни зъби, но не видях облекчение и ефект. А и цената от 7-8 лв не е оправдана. Билка струват 3,50 лв, а когато са намалени са между 2,70-3 лв.
      В края на 2014, началото на 2015 г. от Билка пуснаха нова серия Gingival Care - патентована формула и побързах да си я взема, за да видя дали ще е толкова ефективна, колкото Paradont Protect. Вече изразходих опаковката заедно с водата за уста и мога да кажа как действа при мен. Обикновено веднъж на 2-3 месеца около определени зъби се зачервява венеца и ме боли освен при миене, и при хранене. С тези 2 продукта, не съм забелязала да се появи проблема. На цвят е светломентова и вкуса е като на дъвките Орбит - зелените. Само че не е толкова парлива. Водата, сравнена с тази от червената серия е по-щадяща и не люти толкова. Поносима е, но има лек вкус на "газирано" - да го имате предвид. Трябва да се пробва, трудно ми е да го го обясня. Гела за венци не купих на този етап, защото за момента не съм усетила необходимост от такъв.



        Четките ми са някакви немски "all dent", бях си ги взела случайно от Penny, но ми харесаха и в момента ползвам само тях. Евтини са, около 2-3 лв е опаковката. Почистват сравнително добре и не са груби. Преди тях бях с Dontodent за чувствителни зъби, но имам чувството, че те не могат да премахнат остатъците от храна и си стоя с неизмити зъби. Случвало се е по 2 пъти да минавам през банята, защото като се погледна в огледалото, виждам как почти всичко стои. Затова от половин година не съм се върнала към тях, макар да са много меки и щадящи.
         В началото на месеца бях на малък шопинг и в ДМ забелязах тези на Dental, станаха ми любопитни заради главата със сребърни влакна и това, че са антибактериални. След доста чудене, имаше и Sensitive вариант, си взех тази за парадонтит. Но все още не съм я отворила, надявам се да не е прекалено твърда. Струваше около 3,50 лв.







     Около 7-8 май ми си появи неприятна болка от дясната страна при пиене и ядене на топли и студени храни/напитки. Веднага отидох на преглед, защото беше неприятно и нямаше как да търпя. Зъболекарката старателно ме прегледа и ме посъветва да купя Listerine и да я ползвам няколко дни,  защото нямам кариеси. Може би пролетно време ще ми се появява това. Но още не съм развила парадонтит, за да ми изпише антибиотик. Опаковката я изразходих за 2 седмици. Джубурих сутрин и вечер, наистина отшумя болката и вече се храня и пия горещ чай без проблем. Изобщо не вярвах, че от вода за уста ще се оправя и бях сигурна, че ще ходя отново, но се уверих. Още първата седмица се усеща ефекта от нея.
      Вкуса и обаче е доста "хард" и първоначално едва се издържа паренето. След 10-15 секунди свиквам и издържам до 30. Една пълна капачка ми е достатъчна. Веднага стяга и зъбите скърцат от чистота.


       За водите на ДМ - Dontodent съм писала вече. Имат приятни освежаващи вкусове, но от тях не може да се очаква повече или поне за моите нужди те са стандартни почистващи. Все пак не са лоши и купувам трета подред да имам под ръка. Ползвала съм червената и зелената, сега последно купих тази, че само нея не бях пробвала. Струват около 3 лв.


       Вие как си грижите за усмивката си?

Няма коментари:

Публикуване на коментар