събота, 3 октомври 2015 г.

Мъфини с шоколад

    Много обичам да хапвам сладкиши и макар да не умея да правя, едната ми приятелка е голям майстор и понеже редовно приготвя различни мъфини за поводи или празници, я помолих да предостави рецептата си и да ми бъде гост в блога. :)


      Тези ми ги беше донесла преди 2 лета, но честно казано бих ги нарекла Коледни/зимни, предвид украсата им и кутията. :D


    От години ми носи винаги като прави. Опитвала съм с локум, с шоколад, с банан и течен шоколад, класическите, солени (със сирене и разни семена отгоре) и всички са били много вкусни. Взела е рецептата от сайта на Бон Апети. Не е имало случай, в който да не са ми харесали. Затова си позволявам да я споделя, както и някои снимки от работния процес и резултата. Предупреди ме, че трябва строго да се спазват препоръчаните количества, в противен случай могат да станат сухи или сбити.

    Необходими продукти за тестото:
1 ½ ч.ч. брашно
1 яйце
½ ч.ч. захар
¾ ч.ч прясно мляко
¼  ч.ч. олио
2 ч.л. бакпулвер / Dr.Oetker/
1 ванилия / Castello -  есенция за сладкиши с аромат на ванилия; Dr.Oetker - Butter-Vanille; Captain’s –Vanilla/
½  ч.л. сол

Добавки:
1 бр. млечен шоколад
1 пакет бисквити Oreo 
40 г. какао



Начин на приготвяне:

    В купа се смесват сухите продукти / брашно, сол , бакпулвер, захар и ванилия/. В друга купа смесваме течните продукти /олиото, яйцето и млякото/. Течните съставки се разбиват за кратко и  към тях се добавят сухите, разбъркваме внимателно до получаване на хомогенна смес. От това количество продукти се получават 12 мъфина. ( Демонстрираните мъфини на снимките са приготвени с двойна доза.)


   Разделяме сместа на две равни части в едната /бялата / добавяме шоколада нарязан на едри кубчета. (Аз го нареждам върху разсипаната във форми смес, като притискам леко парчетата в тестото.)



          Във втората част се прибавят пресятото какао и натрошените на едро бисквити “Oreo”.



    Готовата смес / готова е когато по повърхността на тестото остават черти / разсипваме в предварително подготвена форма за мъфини  /намазнена и набрашнена или с  хартиени кошнички /.


   (Аз разпределям количеството с лъжица за сладолед, винаги имате еднакво количество във всички кошнички и няма опасност да се получат различни размери мъфини.) Количеството тесто трябва за запълни ¾ от обема на гнездото. Мъфините се пекат в загрята на 180 градуса фурна (без вентилатор, горно и долно печене) за около 20-25 минути- времето е относително и варира според фурната. Наглеждайте ги. Има опасност да станат сухи ако престоят повече време във фурната. Проверяват се периодично с клечка за зъби. Готови са, когато  клечката излизайки от мъфина остава напълно суха.


           Мъфини за Свети Валентин :))


           Великденски мъфини :)))


    Тези горките докато стигнат до мен, ги беше напекло яко слънцето в колата и единият се разтекъл, но пък бяха с локум двата и като поомекнали, направо се топяха в устата. Голяма вкусотия. :)
     Само на солените мъфини нямам снимка, като направи от тях някой ден, ще напишем рецептата и за тях. Няма да избягат и те от фотосесия. :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар