събота, 7 май 2016 г.

Опита ми с розовата вода

      Страната ни е известна навсякъде по света с розовото масло, така че едва ли е нужно да ви говоря за него и полезното му действие. Може би някои от Вас не знаят, че освен за козметични цели, то се използва и като се приема вътрешно (пие се). Също така за готвене. Аз лично съм яла сладко от рози и беше страхотно. По аптеките продават и бонбони за смучене. Но не прекалявайте с количеството, ако решите да опитате. Водят се разхлабителни. :) Не съм усетила нищо такова от конфитюра, но и аз хапвах по една малка лъжичка. Днес обаче няма да си говорим за ядене, а за три розови води, които ползвам като тоник. Едната от тях имам за втори път и пак бих купила (на Българска роза Карлово). Другите две също харесвам, но тази на Алтея може би заради аромата няма да повторя.



        Първата розова вода, която си купих преди доста години, беше на БГ Роза Карлово. Взех я по препоръка на приятелка химичка и я ползвах дълго време. Дори след като срока й изтече, продължих. Нямаше й абсолютно нищо. Нанасям я с памучен тампон, за да почистя каквото е останало от грима. Първо свалям основното с олио в банята и минавам с тампон мицеларна вода разбира се. Нямам навика да употребявам тоници и за мен розовата вода ги замества много успешно.


      Тази специално, ми действа успокояващо и предната опаковка, имах чувството че помага за заздравяване пъпчици. Последните години обаче се плескам много и с грим, и с какви ли не маски и кремчета и явно само крем Здраве се справя с гадините. Но въпреки това, не бих я заменила и ще си я купя пак. Аромата й е най-автентичния на българска роза, напомня леко на типичното масло. Не е обаче силен и натрапчив. Много хора не харесват точно такъв мирис, затова я помиришете в случай че решите да си купувате. Свиква се, но все пак.




         Тази ми опаковка е от Елитис. Предното лято я видях случайно в единият варненски и веднага си купих голяма опаковка. Бях супер доволна от нея. Но истината е, че не съм я срешала по магазините тук. Цената и беше 8,50-9 лв. Малката от 250 мл струваше около 5 лв.

          Другата розова вода, всъщност се води хидратиращ тоник и е обогатен с арганово и розово масло. На Вентони Козметикс е - Рудозем. Нея също закупих от Варна, но от Лили мисля. Имаше цял стелаж с продукти. Освен за лице, се предлагаха и няколко за коса. Много избирах тогава и не съм сгрешила. Доволна съм й от него. Аромата му е по-различен от този на водата на Карлово. Аргановото масло придава по-актуален, модерен ако мога така да се изразя мирис. Може да мине и за леко парфюмен. Не е силен, но се усеща добре.


        Много ми харесват опаковките. Имат винтидж намек. И информацията за марката, която е на закаченото със сатенена лентичка етикетче. Ако бяха поработили още върху помпичката и флакона, може би щеше да изглежда още по-луксозно. Тогава и цената вероятно би била друга. Струваше 4-5 лв по спомен. Бих си взела и друго от серията, но не съм ги срещала повече.


       Супер удобен ми е за употреба този тоник, защото освен с тампон, често го пръскам директно върху лицето за успокояване и охлаждане преди лягане. Действа чудесно и преди, и след нощния крем. Обичам да нанасям от него и сутрин. Почиствам кожата след измивния гел, за да я подготвя за грима.



           Препоръчвам ви този тоник или нещо друго от серията, ако ги откриете. Струва си само заради сладурските опаковки да ги пробвате. :)



         Последната розова вода за която ще ви говоря, е нашумялата от години в българското блог пространство, а именно тази на Алтея Органикс. Четох много суперлативи за нея и исках да видя какво толкова й харесват на всички. Има още няколко вида, които можете да разгледате на сайта zoya.bg и био маркет Балев мисля.


          Не мога да кажа, че съм усетила някаква разлика между тази и горните 2. Дори не бих я повторила заради аромата й. Последните години свикнах с розите и ги обожавам в парфюми или лосиони за тяло, но конкретно на водата на Алтея, не можах да харесам. Мирише ми на вкиснато леко. Като на вино от рози. Не обичам вино и вероятно това допринася.


          Не виждам друг ефект от нея при употреба и предпочитам да пробвам друга или да си купувам от първата.


         Струва 4,50-5 лв. За старозагорки - има я в био магазина The Art of Living на главната до училище Васил Левски, както и в Organic Green House на ул. Отец Пайсии 47, пресечна с Христо Ботев. Няма разлика в цената. Има и още един на Свети Княз Борис, но в него не съм ходила.


          Това е опита ми с розови води до момента, като съм ползвала и на Агива едно мини, само че то не ми харесва. Не беше автентичен аромата, ухаеше ми на спирт и не бих повторила.

2 коментара:

  1. Препоръчвам ти да пробваш шампоана на фирмата като тоника ти! Страхотен е! Доста време го заглеждах в нашия супер маркет, накрая го взех. Много лека и прозрачна консистенция, но пени чудесно, след изсушаване косата е много мека, дори и да не ползвам маска или балсам.Пробвай го и пиши дали ти е харесал и на теб.А аз ще търся този тоник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубава работа, дано някъде го открия. От тогава нищо не съм виждала от серията, а ми вкала мухата. :)))

      Изтриване