събота, 22 юли 2017 г.

За слънцезащитата на плажа и в града

      Много от Вас ползват слънцезащитен крем само през лятото, та дори и само на морето, когато стоят по цял ден на плажа. Признавам си, до скоро и аз бях от групата, която купуваше кремове за лице с SPF за летния сезон. От 2017-та обаче, смятам че е време да променя този си "вреден" навик и продължа да ползвам слънцезащитен крем за лице през цялата година.


     Не искам тази публикация да прозвучи като поучителна, защото съм наясно че няма да съм първата, която ще ви каже колко важен е фактора за кожата. Има много други източници, от които да се информирате. Слънцето през зимата, колкото и безумно да звучи, е дори по-опасно от това през лятото.


      Не забравяйте и дългите часове, които ще прекарате на плажа. Не се излагайте без защита и подновявайте на всеки 2 или 3 часа. Ако сте с особено чувствителна и суха кожа, посегнете към продуктите с възможно най-висок SPF фактор 50. Не разчитайте обаче само на тази цифра. Тя няма да Ви спаси от изгаряне и белене след това. Подновявайте, не стойте от сутрин до вечер на плажа или не директно на слънце и ползвайте охлаждащ балсам за успокояване/ термална или розова вода.


       Не пестете пари и инвестирайте в малко по-скъпи продукти или поне в крема за лице. Не е задължително да струват трицифрена сума. В аптеките има и промоции постоянно, както на самостоятелни, така и на продукти в комплекти. Средната цена е 20 лв. Здравето и кожата Ви са на първо място. Възстановяването и ходенето по лекари няма да ви излезне по-евтино, ако се наложи. А и вредите, които ще си нанесете няма да са малки.


        За лято 2017, аз заложих на Avene Thermale Reflexe Solaire SPF 50+ без цвят и като се има предвид, че го ползвах 2 месеца в градска среда, а след това на силното слънце на плажа, мисля че съм го тествала достатъчно дълго. Исках крем, който да е с dry touch формула и да не оставя бели следи, какъвто беше и този на Bioderma от миналото лято, затова се спрях на Avene Reflexe Solaire с фактор 50. С плътна бяла и кремообразна текстура е, която попива бързо и не омазнява. Ухае леко, типично за продукти със защита. Преди него, за под грима, предпочитам да нанасям и от стандартен дневен крем, защото съм със суха кожа и формулата се разнася малко по-трудно. Попива до минута.


       За цялото лице ми е нужно количество колкото голямо бобово зърно. За плажа мога да нанеса и двойно повече. Не омазнява и не пречи на фдт. Не ми запушва порите, нито са ми се появявали пъпки. Грима ми издържа спокойно цял ден. По-леките текстури фдт е възможно да изчезнат на места, ако съм била на високи температури дълго или съм се пипала. Но като цяло съм изключително доволна от него. Не съм изгоряла грам, въпреки че и аз се пазя много. Без фдт не излизам почти, дори на плажа бях с такъв и пудра.


       Не ми се купуваха лосион за тяло и балсам за след слънце за 2 дни засега и решихме с колежки аз да нося термална вода и защита за лице, а да ползвам техните на Vichy & Uriage за тяло. Наблюдавах и останалите от компанията - видях някои  момичета, които ползваха лосион на Nivea с SPF 50 и марката на Billa - My Body. Стояхме на плажа от 11,30 до 16 часа с почивка от около час, когато обядвахме. Ще започна с продуктите на Vichy Ideal Soleil SPF 50, които ползвахме аз и още една колежка. Тя е по-бяла от мен (почти като сирене е и има розов подтон).


      Слънцезащитното мляко е с типичната бяла и средногъста кремообразна консистенция, лек аромат и малко по-лепкава текстура. Не се абсорбира много бързо и иска хубаво разнасяне. Оставя и бели следи, ако сте сложили повече и кожата не го е поела, както и пясъка залепя по тялото. И двете почти не изгоряхме. Само аз имах на едното бедро малък кръгов участък зачервен, който вероятно съм пропуснала да намажа и след 5 дни не се забелязваше. Единственото място, на което всички имахме доста червено, е кожата на стъпалото отгоре преди сгъвката. Явно прекалихме и не сме нанасяли там крем.


        Ежедневното мляко се оказа страхотно, защото е с лека и като балсам текстура. Попива бързо и успокоява кожата. Освен това ухае великолепно. На нежен и луксозен парфюм с тиаре. Влюбих се в него. Не излиза особено изгодно да се ползва като лосион, но пък опаковката е голяма и би стигнала за поне 2 месеца всекидневна употреба. Двата продукта са били на акция и са излезнали 50 лв.


        Продължавам с Uriage и тяхната серия Bariesun - сухото олио е подобно на олиото на Nuxe, разбира се има фактор 50. Подходящо е за нормална и чувствителна кожа, както и за коса. Мазно е, но се разнася лесно и не е лепкаво. Попива бързо. Има лек и доста приятен аромат. Аз не го усещах почти, въпреки че колежките около мен казват че миришело като се пръскам. Не е икономично - за ден на плажа виждате какво количество е изразходено.


      За балсама нямам особен спомен честно казано. Беше лек и с ненатрапчив аромат. Като цяло нищо по-различно от този на Vichy, но мириса на млякото Ideal Soleil ми хареса повече.
Цената на промопакета в Марви, е 32,50 лв. Предлага се и пакет с SPF 30.



       Колежката която ползва тях също не изгоря. Но за лицето определено не е ок. Там кожата и леко се зачерви, около очите след плаж сподели че я боли и опъва. Дадох й от термалната вода на Avene, след която се почувства по-добре. Облекчи кожата и ме помоли да й купя същата.


Видях още 3 души с какво се мазаха, останалите 3 ми убягнаха нещо. Ще споделя за
Nivea и My Body. Момичето с Nivea - гърба и изгоря все едно е била с потник. Уж подновява и лосиона имаше SPF 50, но или не е било достатъчно, или продукта не е добър. Колежката с крема на My Body (Billa) е също доста бяла и с чувствителна кожа. Тя и приятеля й изгоряха доста. Особено гърбовете им се зачервиха осезаемо.


        Разбира се, всяка кожа е различна и реагира по различен начин. Това че на някой не му е подействал даден продукт, не значи че и при Вас ще е така. Аз споделям от моята гледна точка.



        На плажа повечето дами не носят грим, но аз се гримирах леко. Заложих на любимите ми летни червила - Maybelline Color Sensational Vivids Vibrant Tangerine & Shocking Coral.


         Маникюра и педикюра ми бяха в разкошния и огнен корал Models Own Hedonist. Всяка година съм запленена от неоните на марката и не напразно ви ги хваля толкова.


         Avon Sun + не съм ползвала много, затова не ми се ще да давам крайно мнение. Бих ги препоръчала за градска среда или тъмна кожа, ако не се излагате повече от 2 часа на слънце.


        Имам много аромати за сезона, но посегнах към Yves Rocher с кокос, както и Emerald Dream. Носят ми чудесно настроение и ухаят точно на море, плаж и ваканция. А за скулите и аксесоарите е ясно - заслепяващи хайлайтъри и гривни/колиета с ярки акценти.


         Споделите ми Вие на коя марка слънцезащита се доверихте тази година, както и какво друго носите на плажа? Имате ли любими лакове, аксесоари и парфюми?





         Желая Ви топло, усмихнато и много емоционално лято. Насладете му се докрай! :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар